Paradijs in eigen huis?

KortLevens verhalen en andere dierenvertellingen.

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. Hij was zeker anderhalve meter. Maar dat zag ik pas nadat ik hem ontdekte. Dat was toen ik in alle vroegte uit bed kwam. Op de laatste treden van de trap zag ik iets bij de kandálo liggen. Eerst dacht ik nog dat het een fikse hondendrol was maar die bewegen natuurlijk niet. Hij lag er prachtig opgerold zoals alleen een echte slang dat kan. Ik riep Hans en vroeg hem zijn camera mee te nemen. Op de vraag waarom gaf ik geen antwoord, dan zou het geen verrassing meer zijn. De slang keek me aan en ontrolde zich tot die anderhalve meter. Zijn tong bewoog zoals dat van slangen bekend is. Snel. We zetten alvast de deur naar het terras open, zodat de slang zonder al teveel gedoe naar buiten zou kunnen. Toch maar liever geen paradijs in huis.

De slang op zoektocht naar buiten.

Toch nog even een kleine omweg via de tafelpoot.

En daar gaat de slang. Zonder al teveel gedoe naar buiten. Poes Zsazsa zat hier aan de buitenkant achter het gordijn. Wist u dat poezen vanuit het niets twee meter hoog kunnen springen? Wij nu wel.

Deze gebeurtenis vond plaats toen Jorien een weekje op bezoek was. Dat was eind juni. Het was een mooie, enerverende week waarin we elkaar weer beter hebben leren kennen en waarvan de mooie kanten zo goed door de zon belicht werden. Dank Jorien voor het puinruimen in de voortuin en alle andere dingen die je hebt gedaan.Maar natuurlijk ook het plezier en de  fijne gesprekken die we hebben gehad.

Even ontspannen hoort daar natuurlijk ook bij. Maar niet voor Pip, haar bodygard voor die week.

Deze bui kregen we in die week ook nog cadeau. Het was een opluchting na zoveel hitte.

Mip

One thought on “Paradijs in eigen huis?

Geef een reactie

